Chcete nastaviť efektívnu content marketingovú stratégiu pre váš e-shop? Osvojte si nasledujúce kroky. Na konci článku nájdete aj užitočnú pomôcku na stiahnutie zadarmo ;).

1. KROK: SPOZNAJTE SVOJ BIZNIS

Možno ste si v tejto chvíli pomysleli: „Čo je to za blbú radu? Svoj biznis predsa dávno poznám.“ Ste si tým však naozaj istí? Viete presne, aké posolstvo chcete svojmu publiku odovzdať alebo čo vás najviac odlišuje od konkurencie?

V tomto bode upresním, čo všetko musíte mať jasne charakterizované predtým, ako sa pustíte do tvorby content marketingovej stratégie.

1. Čo chcete svetu povedať?

Core message je hlavný benefit, ktorý ponúkate svojim zákazníkom (klientom). Táto správa je úplne najzákladnejší dôvod, prečo vôbec podnikáte, a mala by sa ňou riadiť tvorba akéhokoľvek obsahu. Pri jej tvorbe sa pridržiavajte nasledovných zásad:

  • Začnite so svojou misiou – čo chcete pre klientov robiť? Aký chcete mať vplyv na ich životy?
  • Aký benefit získa vaše obecenstvo z toho, že bude sledovať a zdieľať váš obsah?
  • Okrem jedného hlavného posolstva navrhnite ešte 6 – 7 podporných.

Napríklad: Crazy egg

Misia: Prevádzkovať dostupné a efektívne heat-mapové technológie, ktoré ľuďom pomáhajú zlepšovať ich on-page konverzie.

Core message: Crazy egg dokáže zvýšiť profit vašej webovej stránky behom 30 dní.

Sekundárne posolstvá: web dizajn, optimalizácia konverzií, blogovanie pre biznisy, konverzie, copywriting, analytics.

(Zdroj)

2. V čom ste unikátni?

Nájdite vec, ktorá vás robí unikátnymi. Môže to byť váš štýl, osobnosť, prístup k zákazníkom,…
Ak vám nič nenapadá, skúste si odpovedať na nasledovné otázky o vašom produkte či službe:

  • Aký problém rieši pre zákazníka?
  • Akú pridanú hodnotu ponúka zákazníkovi?
  • Ktoré sú najdôležitejšie funkcie a prednosti?
  • Aká je cena voči konkurencii? Prečo?
  • Aké sú doplnkové služby/produkty, ktoré k nemu ponúkate?
  • Akú záruku ponúkate na tento produkt?
  • Akú zákaznícku podporu ponúkate na tento produkt? Koľko produktov ste predali za minulý rok?
  • Aká je priemerná dĺžka životného cyklu produktu?
  • Aká je priemerná cena produktu?
  • Aká je vaša priemerná marža na jednom predaji?
  • Existuje sezóna, v ktorej sa produkt predáva viac? Ktorá?

Taktiež k tejto téme nájdete veľa skvelých kníh. Za všetky odporúčam Fialovú kravu.

Napríklad:

Pre VISIBILITY je práve zdieľanie nášho know-how a vzdelávanie trhu to, čo nás robí na slovenskom trhu v oblasti nášho podnikania výnimočnými. Považujeme to za naše posolstvo a venujeme sa tomu už viac ako 5 rokov. Čo všetko pre to robíme a kam nás to až doviedlo, sa môžete dočítať aj na našej narodeninovej microsite :).

3. Komu to chcete povedať?

Alebo inak povedané, spoznajte svoje Persóny. O ich tvorbe sme už písali v článku Personalizovaný content marketing.

4. Koho pri tom chcete prekonať?

V prvom rade potrebujete vedieť základné informácie o svojej konkurencii. Konkrétne:

  1. Meno konkurenta
  2. Rating
  3. Adresu stránky
  4. Trh (lokalita)
  5. V čom je lepší?
  6. V čom ste lepší vy?
  7. V čom je horší?
  8. V čom ste horší vy?

Z hľadiska tvorby obsahu by ste mali poznať:

  • Ich hlavné posolstvo.
  • Typ obsahu, ktorý tvoria – články na blogu, príspevky na sociálnych sieťach, články na iných weboch a pod.
  • Frekvenciu, s akou tvoria obsah.
  • V čom majú medzery.

Takto spracované podklady k produktu či službe, konkurencii a cieľovému publiku sa tak stanú nenahraditeľným zdrojom nových tém a inšpirácií.

2. KROK: URČTE SI SVOJE CIELE

O určovaní cieľov sme už na našom blogu tiež písali.

img-metriky

 

Okrem určenia metrík sa tiež potrebujete rozhodnúť, ako vám content marketing pomôže pri rozvoji a rozširovaní vášho biznisu. Napríklad pre:

  • Sales – prinášať viac relevantných leadov.
  • Marketing – budovať značku a povedomie o značke, tvoriť záujem o vaše produkty a služby.
  • PR – tvoriť verejnú mienku o vašej značke.
  • Budovanie komunity a fanúšikov vašej značky.
  • Klientská podpora – pomáhať zákazníkom, aby vyťažili maximum z vašich produktov či služieb.
  • Budovanie pozície leadra v oblasti vášho podnikania.

3. NAPLÁNUJTE STRATÉGIU POMOCOU REDAKČNÉHO KALENDÁRA

Každý jeden druh obsahu má viesť k napĺňaniu vášho cieľa a má niesť niektoré z definovaných posolstiev. Ak to tak nie je, nemíňajte na to svoj čas a energiu.

Prehľad vo vašich aktivitách vám pomôže udržať redakčný kalendár. Plánovať kalendár odporúčam na jeden až tri mesiace. Do jednotlivých stĺpcov si zaznačte:

  1. Spracovať do
  2. Publikovať
  3. Autor
  4. Druh obsahu
  5. Cieľový produkt (CTA)
  6. Cieľová persóna
  7. Téma
  8. Obsah
  9. Kľúčové slová
  10. URL

redakcny kalendar

Toto všetko viete spracovať do jedného Excel dokumentu, kde budete mať všetko potrebné po ruke. Aby sme vám tvorbu stratégie uľahčili, môžete si vzor dokumentu zadarmo stiahnuť priamo pod týmto článkom.

Rada na záver:

Svoju content marketingovú stratégiu neustále zlepšujte. Neuspokojte sa so stavom vecí. Vyhodnocujte výsledky každého jedného druhu obsahu, ktorý uverejníte. Zisťujte, na čo vaše cieľové publikum reaguje najlepšie a prispôsobujte tomu svoju ďalšiu stratégiu.

Okrem neustáleho študovania nových článkov a podkladov je obrovským zdrojom inšpirácie aj práca v tíme. Ak tvoríte obsah a stratégiu úplne sám, poproste kolegov (pokojne aj mimo marketingu), aby si s vami raz za čas sadli a prebrali, čo tvoríte :).

 

Stiahnite SI zadarmo vzor dotazníka a redakčného kalendára

Dokument vám pomôže odpovedať na základné otázky, ktoré potrebujete poznať pre nastavenie efektívnej content marketingovej stratégie.


3 kroky k nastaveniu efektívnej content stratégie