Mobilný marketing, responzívny dizajn, mobilná verzia webu, počúvame to tento rok zo všetkých strán. Google určil tému roka 2015 Mobilný marketing. Navyše tento trend podporil aj aktualizáciou svojho vyhľadávacieho algoritmu. V tomto článku sa chcem pozrieť na to, ako môžeme túto situáciu vidieť a čo na to PPC kampane. Nájdem odpovede na nasledujúce otázky:

Máte responzívny web?

Nemáte responzívny web. Čo teraz?

Ako sa zmenia PPC kampane?

Trendy sú neúprosné, návštevnosť z mobilných telefónov narástla  o 39 % v porovnaní s minulým rokom. Ak máte responzívny web, sledujete aktuálne trendy a nezaznamenali ste žiadny pokles pozícií vo výsledkoch vyhľadávania, je všetko v poriadku. Nemáte responzívny web? Na výzvu dnešnej doby by ste mali reagovať v čo najkratšej dobe. Predtým, ako urobíte neuvážené rozhodnutie, je dobré sa pozrieť na údaje v Google Analytics:

Prehľad návštevnosti zo zariadení v Google Analytics

Prehľad návštevnosti zo zariadení v Google Analytics

Pozrite sa na vývoj zmeny návštevnosti a vývoj správania návštevníkov podľa typu zariadenia, z ktorého sa dostali na váš web. Ideálne je, ak porovnáte rovnaké obdobie tohto roku s obdobím minulého roku. Pokiaľ ste nezaznamenali nárast návštevnosti z mobilných zariadení, máte trochu času s riešením mobilnej verzie webu. Rovnako budete mať čas na úpravu webu, ak návštevníci z mobilných zariadení tvoria minimum vašich zákazníkov. Všetko závisí od vašej obchodnej stratégie a správania vašich zákazníkov. Majte na pamäti, že trendy zo sveta postupne prichádzajú aj na Slovensko a tie hovoria jasnou rečou – musíme rátať s návštevníkmi z mobilných zariadení.

Čo nám hovorí AdWords?

Možnosti PPC v AdWords:

Visibility prehľad možností PPC ppc mobilne zariadenia

Zdroj: Pomocník Google AdWords

Na akej pozícii bude naša reklama? Pri mobilných zariadeniach je to mimoriadne dôležité.

Pozícia reklamy v systéme AdWords je výsledkom hodnotenia reklamy. Každá reklama je hodnotená na základe vašej cenovej ponuky, kvality vašich reklám, kvality vstupnej stránky, očakávaného účinku rozšírení a iných formátov reklamy.

Hodnotenie reklamy závisí aj od kvality vstupnej stránky. Kvalita vstupnej stránky je hodnotená na základe:

  • relevancie,
  • transparentnosti ,
  • jednoduchej navigácie na stránke.

Pri kampaniach zameraných na mobilné zariadenia nám toto hodnotenie okamžite povie, ako sme na tom s našou vstupnou stránkou.

Kvality vstupnej stránky alebo tiež aj skúsenosti so vstupnou stránkou môžu nadobudnúť tieto hodnoty: „podpriemerné“, „priemerné“, „nadpriemerné“. Situáciu musíme nevyhnutne riešiť, iba ak máme hodnotenie „podpriemerné“. Je potrebné sa zamyslieť nad vstupnou stránkou reklamy. Táto stránka musí byť nevyhnutne prispôsobená mobilným zariadeniam. Aspoň vstupná stránka z reklamy na náš web musí dobre vyzerať na mobilných zariadeniach. Dosiahneme tak „lepšie skóre kvality“, vyššie pozície, nižšie ceny za privedenie zákazníka na náš web, a tým lepší profit pre nás ako vlastníkov webu.

Môžeme očakávať, že Google nám cez PPC kampane bude hovoriť, ako si predstavuje vstupné stránky. Treba sledovať, ako bude v čase vyvíjať hodnotenie vstupnej stránky.

Budúcnosť patrí návštevníkom z mobilných zariadení, ako sú smartfóny, tablety a novinky, ktoré prídu na trh, nebojme sa ich.