Content marketing, neustále skloňovaný pojem posledných mesiacov. Buzzword, ktorému sa nevyhol nikto, kto sa aspoň okrajovo zaujíma o online marketing. Ide len o módnu vlnu, ktorú čoskoro vystrieda niečo iné a viac “in”? Alebo predstavuje budúcnosť marketingu, ktorú by sme rozhodne nemali podceňovať?

Ja osobne sa stotožňujem s tou druhou možnosťou. Content marketing funguje a ešte aj dlho bude. Prečo? Lebo ide o vytváranie a šírenie kvalitného obsahu, a teda o vytváranie hodnoty. Pretože vašou prioritou nie je robiť všetko prvoplánovo kvôli spätným odkazom alebo prázdnym Facebook lajkom.

SEO je zastaralé, užívatelia nároční

Staromódne SEO už dávno nefunguje, užívatelia sú príliš nároční a vyberajú si, aký obsah budú sledovať, ale hlavne zdieľať. Vaším cieľom preto musí byť vytváranie niečoho originálneho, edukatívneho alebo inak hodnotného pre ľudí. Ak sa budete riadiť touto zásadou a využijete ďalšie postupy a nástroje, ktoré nám svet onlinu ponúka, dostaví sa aj splnenie cieľov v podobe návštevnosti stránky, ale hlavne konverzií.

Ďalší dôvod, prečo si myslím, že content marketing nie je len prázdy pojem, je jeho komplexnosť. Spája všetko, čomu som sa doposiaľ v rámci online marketingu venovala do jedného zmysluplného celku. Od tvorby webu, copywritingu, využitia call-to-action prvkov, cez SEO, online PR až po komunikáciu na sociálnych sieťach.

Content marketing pomáha:

  1. Zvyšovať traffic na stránke (SEO).
  2. Tvoriť zaujímavý a sharovateľný obsah pre sociálne siete (SOCIAL).
  3. Zvyšovať konverzie.
  4. Zlepšovať TrustBrand.

infografika-content_marketing

To všetko znie skvele. Prečo to potom nerobí každý?

  1. Pretože to nie je také ľahké, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Chce to veľa znalostí z rôznych oblastí od marketingu, SEO, základov UX až po poznanie ľudských potrieb (tak trochu sociálnej vedy a psychológie, aby toho nebolo málo).
  2. Mnohí podnikatelia sú presvedční o tom, že oblasť, v ktorej pôsobia, je nudná. To však nie je pravda. Každý produkt, ktorý ľudia potrebujú a chcú využívať, je pre nich v určitom momente zaujímavý. Vašou úlohou je identifikovať tento čas a ukázať potenciálnemu zákazníkovi, čo ponúkate (ideálne lepším spôsobom ako konkurencia).
  3. Presvedčenie, že všetko už bolo povedané. Práve v dnešnej dobe, kedy sa neustále inovuje, znie toto vyhlásenie prehnane. Takmer v každej oblasti sa nájde niečo zaujímavé, čo tu ešte nebolo. Ale aj v prípade, že práve váš biznis nepatrí medzi najinovatívnejší, nemusíte zúfať. Pokojne povedzte to, čo už povedané bolo. Povedzte to však inak. Zistite, čo spotrebitelia nedostávajú od konkurencie a nechajte sa inšpirovať tým, čo konkurencia robí a tvorí. Spravte to však lepšie (ak to neviete lepšie, nerobte to vôbec).
  4. Za predpokladu, že toto všetko ovládate, tvorba skutočne kvalitného obsahu, ktorý ľudí nielen priláka, donúti ich šíriť ho, ale hlavne ich presvedčí, aby sa stali vašimi klientami, vyžaduje čas…veľa, veľa času (alebo peňazí, keď to za vás spraví niekto iný). Toto je fakt, ktorý si treba uvedomiť hneď na začiatku a nijak ho neobídete. Ide však o vaše podnikanie, zamestnanie, vaše živobytie. A kto už by do neho mal investovať viac úsilia, času alebo peňazí, ako vy sami?

Na základe toho, čo bolo doposiaľ napísané, je jasné, že ide o tému mimoriadne rozsiahlu, ku ktorej na internete nájdete mnoho podkladov. Tieto môžu byť veľakrát mätúce. Rôzni autori a ľudia z praxe môžu tento pojem a aktivity s ním súvisiace vnímať odlišne. Tiež využívajú rôzne nástroje a postupy.

Ja mám na tento fenomén svoj vlastný pohľad a hlavne skúsenosti z praxe. My vo VISIBILITY máme naše osvedčené nástroje a postupy, ktoré používame. A práve tieto nájdete v sérií niekoľkých článkov, ktoré budú postupne uverejňované na našom blogu VISIBILITY. Konkrétne sa v nich bude odpovedať na nasledovné otázky:

  • Prečo tvoriť kvalitný obsah a čo pod týmto pojmom chápeme?
  • Ako tvoriť kvalitný obsah a kde hľadať inšpiráciu?
  • Nástroje, ktoré nám uľahčia tvorbu obsahu.
  • Ako merať výsledky content marketingu?
  • Čo sú personas, na čo slúžia a ako ich tvoriť?
  • Ako čo najefektívnejšie prepojiť SEO, komunikáciu na sociálnych sieťach a tvorbu obsahu?