Reklamné odkazy získavajú vo výsledkoch vyhľadávača Google čoraz väčší priestor. Už to nie je len zopár odkazov na prvých pozíciách alebo v pravom bočnom stĺpci, ale po novom sa budú zobrazovať aj v spodnej časti. Pred pár mesiacmi sme na našom blogu zverejnili článok o pozíciách vo vyhľadávači Bing, v ktorom sme písali aj o tom, že reklamy budú získavať čoraz väčší priestor. Naša predpoveď sa naplnila a Google nedávno oznámil, že reklamné odkazy sa budú po novom zobrazovať aj v spodnej časti. Dôvodom je vyšší CTR oproti reklamám v bočnom panely a fakt, že užívatelia prirodzene prezerajú výsledky zhora dolu a sú náchylnejší kliknúť na takýto odkaz.

bottomJe zaujímavé sledovať vývoj Google SERP od začiatkov, keď sa vo výsledkoch zobrazoval len jeden platený odkaz, neskôr to boli dva až tri + bočný panel, až po dnešok, keď sa teoreticky vo výsledkoch okrem organických výsledkov môže naraz zobrazovať približne 15 platených odkazov. Ako môžete vidieť na obrázkoch nižšie, tak situácia u konkurencie je podobná, o Bingu sme si už písali a Seznam.cz zobrazuje platené odkazy v spodnej časti už dlhšiu dobu.

Ako zobrazuje reklamu Bing

bing

český Seznam

seznam

a čínske Baidu

baidu

Čo táto zmena znamená pre užívateľov? Asi len to, že pre nich bude  zase o kúsok ťažšie rozlíšiť organické a platené odkazy, na druhej strane táto zmena určite potešila zadávateľov reklamy.