Facebook opäť po istom čase testovania na vybraných FB stránkach zverejnil novinku, ktorá poteší predovšetkým majiteľov stránok, ktoré ponúkajú konkrétne služby či produkty.

Novinkou je možnosť pridať a promovať ponuku (offer). Vybrať si môžete hneď z troch foriem ponúk:

  • In store only
  • In store & Online
  • Online only

 

Pokiaľ nepredávate online, využijete práve prvú možnosť. Môžete pridať krátky popis (90 znakov), náhľad, zvoliť dátum do kedy ponuka platí a vložiť alfanumerický  kód na ktorý sa ponuka vzťahuje. K danej ponuke (akcii) môžete pridať taktiež krátke podmienky.

Ide teda o akési rozšírenie zľavových kódov na Facebooku. Zákazník po preukázaní daného kódu získa vo Vašej predajni zľavu či iný bonus.

 

Ďalšie formy ponúk (In store & Online a Online only) sa veľmi nelíšia, pridáte len URL adresu daného produktu či služby a rovnako nastavíte náhľad a popis.

 

 

Posledným krokom pre zverejnenie ponuky je nastavenie rozpočtu. Aktuálne, keďže ide o novinku, sú ponuky zdarma, v blízkej budúcnosti však budú spoplatnené.

 

Ponuky sa dajú kombinovať s ostatnými druhmi FB reklamy, čo môže byť tiež zaujímavá možnosť. Časovanie zverejnenia funguje rovnako ako pri statusoch.

Promovanie akcie (ponuky) na Facebooku má aj tú výhodu, že tak ako pri ostatnom obsahu (statusy, fotky, …) Vaši priatelia vidia vo feede informáciu o tom, že ste využili akciu a tým sa získava ďalší potenciál. Vám na e-mail navyše tiež príde notifikácia, ktorou sa Vám ponuka ešte raz „pripomenie“.

 

 

 

Čo si myslíte o využití a efektivite tejto novinky? Bude zaujímavá aj po spoplatnení? Má potenciál, alebo ide len o niečo (zľavové kódy) čo tu už dávno funguje a teda netreba od toho veľa očakávať?