Google Analytics (GA) je veľmi živý „organizmus” s nespočetným množstvom zmien a noviniek. Ak s ním nepracujete pravidelne, niektoré veci vás môžu zaskočiť, čo sa občas stane aj mne, a to mám GA otvorené skoro každý deň. Preto som pripravil prehľad najdôležitejších zmien a noviniek od začiatku roku 2014 až doteraz (cca jún 2015).

Ako som už na úvod spomenul, zmeny sa dejú neustále. GA nie je ani zďaleka ideálny nástroj pre webovú analytiku, ale keď sa pozrieme na pomer cena vs. výkon, je to jedna z tých lepších volieb. A, samozrejme, vývojári v Google sa snažia držať krok s dobou.

Ak by som mal všetky novinky a aktualizácie rozdeliť do niekoľkých skupín, tak by to bolo nasledovne:

 

Technologické novinky

V rámci technologických zmien treba spomenúť, že sa definitívne ukončil proces prechodu na nové Universal Analytics, čo prinieslo nové možnosti reportingu so zameraním na používateľa (UserID) a technologické možnosti posielania dát z A do GA (Measurement Protocol, nové segmenty pre API a pod.).

 

Mobilné aplikácie

Rozhranie GA prinieslo niekoľko nových reportov vyslovene pre analytiku mobilných aplikácií od analýzy výnosov a stability používateľov aplikácií až po prehľadnejšie grafické porovnania používateľov naprieč mobilnými operačnými systémami.

 

E-commerce a data import

E-commerce sekcia pre e-shopy prišla s novou „advanced” verziou nazvanou Enhanced E-commerce, kde vieme okrem štandardných vecí podrobnejšie trackovať to, kedy a čo používateľ dáva do košíka a ako vyzerá celý jeho nákupný proces na webe, nielen jeho výsledok.

Okrem toho vieme do GA importovať veľké množstvo vlastných dát od informácií o vrátených produktoch až po nové informácie k obsahu (napríklad info o autorovi daného článku alebo knižky na webe) a dodatočné dáta ku kampaniam.

 

Remarketing

Remarketing dostal úplne inú dimenziu vďaka možnosti vytvoriť si remarketingové publikum úplne na mieru podľa dát, ktoré GA o návštevníkoch webu má. Jednoducho nakonfigurujete svoj vlastný remarketingový zoznam a importnete ho do AdWords.

 

Zdieľateľné knižnice

Nepopierateľne úžasnou vecou je možnosť zdieľať nakonfigurované veci naprieč účtami v GA, ako aj von do verejnej knižnice pre všetkých. Či už ste pripravili vlastný segment, dashboard alebo atribučný model, všetko viete zdieľať s ostatnými.

Všetko podstatné som sa snažil zhrnúť v nasledujúcej prezentácii, tak užívajte s láskou od VISIBILITY 🙂