V rámci našich vzdelávacích aktivít sa každý kvartál intenzívnejšie venujeme jednej téme. Píšeme články, natáčame videoblogy a organizujeme webináre. Prvý štvrťrok sme mali tému content marketing, druhý bol venovaný reputačnému manažmentu.

VISIBILITY sa pýši tým, že je najväčšia online agentúra na Slovensku, ktorá sa zameriava na výkonnostný marketing. A práve preto sa najbližšie tri mesiace môžete tešiť na tému: Výkonnostný online marketing.

Čo nie je na Wikipédii neexistuje?

S pojmom výkonnostný online marketing sa nestretávame často. Dokonca ani na Wikipédii nenájdete jeho definíciu (ani v angličtine). To ma uviedlo do pochybností, či sme si vo VISIBILITY tento pojem vlastne nevymysleli ;).

Ak by však aj nejaké definície existovali, určite by každá znela inak. A preto bude najlepšie, keď vám výkonnostný online marketing vysvetlím tak, ako ho chápeme a uplatňujeme u nás.

Účelovo kreatívny marketing

Ako už z názvu vyplýva, ide o online marketing zameraný na výkon. Väčšinu klientov zaujímajú predovšetkým čísla. Každý predsa chce vedieť čo mu konkrétna činnosť prinesie. Koľko návštev, koľko konverzií, koľko peňazí.

No aj napriek tomu, že výkonnostnému marketingu vládnu „tvrdé” čísla, dá sa robiť aj s dávkou kreativity. Tá sa prejavuje v nachádzaní nových myšlienok a spojení. Kreatívny môže byť nový spôsob využitia stáreho známeho nástroja. Alebo nový postup či proces, ktorý vám ušetrí hodiny práce. Preto rada hovorím o výkonnostnom marketingu ako o účelovej kreativite.

Ako to prebieha

Aby sme mohli nejaký výkon merať, musíme najskôr vedieť, čo chceme merať. A preto prvým krokom v prípade výkonnostného marketingu je určenie cieľov.

Následne stanovíme spôsob, akým sa tento cieľ dá dosiahnuť. V prípade sezónneho produktu, ktorý ľudia kupujú dva mesiace v roku, je v tomto období najlepšou cestou PPC reklama. Pre značku, ktorá potrebuje dlhodobo prinášat návštevnosť na svoj web a budovať dobré meno, to bude jednoznačne SEO spojené s content marketingovou stratégiou.

Keď vieme čo a ako chceme dosiahnuť, začneme s realizáciou kampane. Tu sa však práca nekončí. Práve naopak, všetko sa len začína. Gro výkonnostného marketingu totiž tkvie práve v optimalizácii nastavených procesov a kampane.

3kvartal_clanok_uprava

V rámci tejto témy pripravujeme…

Výkonnostný marketing sa tiahne naprieč všetkými službami, ktoré vo VISIBILITY poskytujeme. Pre nás to znamená ̶ nikdy sa neuspokojiť s vecami tak, ako sú. Vždy je čo vylepšiť.

V nastaveniach PPC kampane alebo reklamy na Facebooku sa vždy nájde niečo, čo môžeme zmeniť k lepšiemu. Proces tvorby contentu sa dá vždy zefektívniť. Nehovoriac o výkonnosti webu, ktorý viete pomocou A/B testovania vylaďovať do nekonečna.

Počas nasledujúcich troch mesiacov budeme postupne uverejňovať články na tieto témy:

  • Optimalizácia konverzií z pohľadu PPC
  • Optimalizácia konverzií z pohľadu UX
  • Webdizajn a výkon webu
  • Optimalizácia konverzií z pohľadu SEO
  • Ako robiť Facebook reklamu zameranú na výkon
  • Google Tag Manager
  • Ako byť výkonný pri práci

Motivačná rada na záver: Nebojte sa skúšať nové veci

Výkonnostný marketing predstavuje neustále zlepšovanie, skúšanie, testovanie a napredovanie. Nie každý pokus však vždy vyjde. Môže sa vám stať, že zmena prinesie opačný efekt ako plánujete. Netreba však zúfať. Človek sa učí na vlastných chybách.

Preto odporúčam, radšej sa „vyfailujte” a chybu následne napravte, ako by ste mali stagnovať. Online marketing je oblasť, ktorá sa neustále vyvíja. Ak nebudete držať krok s dobou, vaši konkurenti vás rýchlo predbehnú. Ak naopak budete prvý, kto prichádza a testuje nové veci, získate obrovskú konkurenčnú výhodu.