Za nami sú XXXI. olympijské hry a naši skvelí športovci nám na Slovensko priniesli štyri medaily. Za to im ďakujeme nielen my, ale určite aj vy! Okrem vynikajúcich športových výkonov sme však mali možnosť zazrieť aj niekoľko skvelých reklamných kampaní. A to aj napriek oficiálnemu zákazu používať v reklamách priame označenie olympiády.

A tak, kým v nás ešte stále znejú spomienky na tohtoročnú olympiádu, som sa rozhodla napísať článok o najlepších olympijských kampaniach tohto roka. Tu sú.

Rule Yourself

Tento rok mi najväčšie zimomriavky spravil Michael Phelps v kampani, ktorú si objednala spoločnosť Under Armour. Reklama hovorí o tom, že za úspechom a skvelými výkonmi stojí poriadny kus tvrdej práce.

Pre Michaela Phelpsa, ktorý mimochodom tento rok získal šesť medailí, sú to ľadové kúpele, bankovanie či tvrdý tréning. Reklamná kampaň vznikla v spolupráci s agentúrou Droga5 a tento spot je už teraz jeden z najzdieľanejších olympijských reklám vôbec.

Za všetko hovorí i samotný claim kampane:  „It’s what you do in the dark that puts you in the light.“

Čo na to hovoríte vy?

 

 

Thank you, mum

Spoločnosť P&G je známa tým, že hlavnú úlohu v ich kampaniach hrajú emócie. Aj tento rok sa ich olympijská kampaň niesla v duchu „Thank you, mum“, od Wieden + Kennedy Portland s VFX z The Mill. Hlavnou myšlienkou kampane je, že športový úspech nie je len o športovcoch, ale aj ľuďoch, ktorí ich na ceste za slávou podporujú. Ich mamy.

 

 

Keď sme už pri P&G, nedá mi nespomenúť si na reklamu spred štyroch rokov. Pri príležitosti XXX. výročia novodobých olympijských hier vznikla jedna z najemotívnejších reklamných kampaní, aké som kedy videla.

Príbeh každého jedného olympijského víťaza sa začína v detstve. V časoch, kedy ich jedinými fanúšikmi a ľuďmi, ktorí v nich verili, bolo ich matky. Autorom kampane je uznávaný režisér Alejandro González a myslím, že v nej dokázal, že v tom, čo robí, je skutočne dobrý.

Priznajte sa, koľkým sa do očí vtisli slzy? 🙂

 

#ThatsGold

Bez značky Coca Cola a ich fenomenálnych kampaní si snáď už nevieme predstaviť žiadnu veľkolepú akciu. A výnimkou nebola ani tohtoročná olympiáda. Ich kampaň sa niesla v duchu: Gold is a feeling anyone can taste“. Kampaň #ThatsGold bola súčasťou rozsiahlej reklamnej kampane „Taste the feeling“, s ktorou sa stretávame aj na našich televíznych obrazovkách.

O čom kampaň je? O tom, že aj napriek tomu, že nemôžeme byť všetci olympijskými víťazmi, môžeme zažiť pocit zlata a víťazstva. Ide v nej o paralelu medzi vzrušením z víťazstva na olympiáde a vzrušením, ktoré každý deň zažívame s ľuďmi okolo nás. Nech sme kdekoľvek, nech sme kýmkoľvek, „gold is a feeling anyone can taste.“

 

 

Everywhere you want to be

Aby ste celý môj článok len nepreplakali, mám tu kampaň, ktorá vás prinajmenšom aspoň pozitívne naladí.

Zatiaľ čo ostatné nám pripomínajú, že šport nie je len radosť, táto kampaň je pravým opakom. Hovorí o tom, že šport je zábavný a prináša potešenie.

Kampaň vytvorila agentúra BBDO a vtipným spôsobom zobrazuje cestu niekoľkých športovcov na olympiádu. A keďže je to reklama na platobnú kartu, počas nej predstavia niekoľko spôsobov, ako sa ňou dá zaplatiť. Mne sa páči. Čo na ňu hovoríte vy?

 

 

Meet the superhumans

Na záver som neodolala kampani, ktorá propaguje tohtoročnú paralympiádu. Jej autorom je tím kreatívcov z 4Creative a režisér Doug Wilson. Posolstvo celej kampane je síce jednoduché, ale priam úžasne priamočiare a výstižné – zdravotné postihnutie by vám nemalo brániť v dosiahnutí vašich cieľov, a to nielen v športe, ale aj mimo neho. A vďaka energickej hudbe sa celý čas musíte usmievať. 🙂

 

 

Ktorá tohtoročná olympijská kampaň sa najviac páčila vám? 🙂