Dnes už nie je trendom zobrazovať reklamy čo najširšiemu publiku, ale práve naopak, zobraziť reklamu len tým používateľom, ktorí sú relevantní pre náš biznis. V dnešnom článku si preto povieme, ako prispôsobiť reklamu používateľom vyhľadávajúcim na Googli a ako ich opätovne osloviť prostredníctvom remarketingu.

Prispôsobte reklamné texty tomu, čo ľudia vyhľadávajú

Na každom školení, prednáške, workshope, ale aj v nápovede Google sa spomína, že základom každej dobrej kampane je jej štruktúra. Výhody vynikajúcej štruktúry Google Adwords účtu nie sú len v tom, že si viete samostatne nastaviť rozpočet, cielenie a cenové ponuky, ale aj to, že viete používateľom zobraziť presne cielený a upravený reklamný text podľa toho, aké kľúčové slová ľudia vyhľadávajú.

Ešte aj dnes sa nám mnohokrát stáva, že klienti majú vo svojom Google Adwords jednu kampaň a v nej jednu reklamnú zostavu. Pri takejto štruktúre zobrazujete rovnaké reklamné texty na rôzne tematicky odlišné kľúčové slová.

Príklad:

Ak predávam oblečenie, vytvorím pre každú produktovú kategóriu samostatnú kampaň a pre každé typy produktu samostatné reklamné skupiny. Do každej reklamnej skupiny pridám následne len tie kľúčové slová, ktoré sú tematicky relevantné.

Kampaň:

  • Tričká

Reklamné skupiny:

  • Dámske tričká,
  • Pánske tričká,
  • Detské tričká,
  • Lacné tričká,
  • Farebné tričká,
  • a pod.

ppc1

Vďaka tomuto rozdeleniu vieme ku každej reklamnej skupine a kľúčovým slovám vytvoriť reklamný text prispôsobený presne tomu, čo ľudia vyhľadávajú.

Ak chceme ešte viac prispôsobiť kreatívu reklamného textu, môžeme použiť parameter {Keyword}. Vtedy sa priamo v nadpise reklamy zobrazí používateľom kľúčové slovo, ktoré vyhľadávali.

ppc2

Remarketing šitý na mieru

Máte nastavený remarketing a oslovujete používateľov, ktorí navštívili vašu webovú stránku prostredníctvom banerov? Výborne. Zobrazujete len jeden všeobecný baner s jednou kreatívou? To už je horšie.

Rovnako, ako zobrazujete používateľom vo vyhľadávaní relevantné reklamné texty, tak isto by ste mali zobrazovať návštevníkom vášho webu len tie banery, ktoré súvisia s tým, ktorú podstránku, prípadne produkt si prezerali.

Ak si niekto hľadal na vašej stránke dámske oblečenie, zobrazte mu banery, v ktorých propagujete akciu na nové dámske oblečenie vo vašej ponuke. Môžete mu navyše prihodiť do baneru zľavový kód alebo ho smerovať rovno na prispôsobenú landing page.

Stačí, ak si nastavíte jednoduché remarketingové zoznamy, ktoré budú zbierať návštevníkov podľa toho, ktorú URL navštívili. V našom prípade by remarketingový zoznam vyzeral tak, že by obsahoval pravidlo pridať do zoznamu len používateľov, ktorí navštívili podstránku, ktorej URL adresa obsahuje /damske-oblecenie/.

ppc3

Ak prevádzkujete internetový obchod, bude pre vás najvhodnejšie, ak použijete dynamický remarketing. Prostredníctvom neho viete používateľom zobraziť v baneroch presne tie produkty, ktoré navštívili vo vašom obchode. Viac o dynamickom remarketingu sa dočítate v predchádzajúcom článku Dynamický remarketing na Slovensku.

Môžete si vytvoriť remarketingové zoznamy aj na základe ďalších pokročilejších kritérií, ako napr.:

  • ľudia, ktorí už boli v nákupnom košíku, ale odišli,
  • ľudia, ktorí strávili na vašej webovej stránke určitý čas,
  • ľudia, ktorí navštívili určitý počet podstránok,
  • ľudia, ktorí navštívili vašu webovú stránku len za určité obdobie.

Remarketing je vhodný cieliť nielen na návštevníkov, ktorí nič nekúpili, ale aj na tých, ktorí nákup uskutočnili. Viete im ponúknuť prostredníctvom banerov rôzne doplňujúce produkty. Ak si niekto napríklad kúpi televízor, môžete mu ponúknuť domáce kino, reproduktory, blu-ray prehrávač a podobne.

Výhody personalizovanej reklamy

  • Zobrazujete ľuďom len takú reklamu, o ktorú majú záujem podľa ich správania.
  • Zasiahnete relevantnejších používateľov.
  • Zlepšíte štatistiky vašich kampaní (vyššia miera prekliku, nižší bounce rate).
  • Takíto ľudia strávia na vašom webe dlhší čas.
  • Zvyšuje sa vám konverzný pomer (či už vyplnené formuláre, registrácia, alebo priamy nákup).

Čím ďalej, tým bude dôležitejšie ponúkať používateľom len takú reklamu, o ktorú majú skutočne aj záujem. Ľudia sú reklamou zahltení denno-denne, a preto je čoraz náročnejšie zaujať ich pozornosť práve našou reklamou. Máte aj vy skúsenosti s personalizovanou reklamou?