Nadácia Pontis už tretí rok po sebe organizovala Pro Bono maratón. Unikátne stretnutie neziskových organizácií s firmami, ktoré sa im snažia pomôcť. My sme mali tú česť zúčastniť sa tejto akcie už po druhýkrát.

Ako to prebieha

Nadácia Pontis vyberie neziskové organizácie a spojí ich s firmami, ktoré prejavili záujem o túto akciu. Zväčša ide o marketingové agentúry, nájdu sa však medzi nimi aj právnické či HR firmy.

Ešte pred samotným maratónom prebehne stretnutie firmy s neziskovou organizáciou, kde si obe strany ujasnia zadanie a dohodnú sa, na čom sa bude pracovať.

Samotný maratón trvá viac ako 12 hodín:

  • O 8:00 sa začnú zbiehať účastníci.
  • O 9:00 je oficiálne otvorenie.
  • A potom sa už len maká. 🙂
  • Do 18:00 je potrebné zaslať vypracované materiály.
  • O 19:00 sa uskutočnili prezentácie všetkých 12 projektov. Tento rok bolo zaujímavou novinkou, že výsledok práce sme museli zvládnuť odprezentovať za minútu a pomocou jedného, maximálne dvoch slidov.

Komu sme pomáhali tento rok

Bola to neziskovka Živica, ktorá ma viacero aktivít. My sme sa konkrétne venovali projektu Sokratov inštitút. Ide o ročný vzdelávací program pozostávajúci z 10 workshopov a záverečného kolokvia s praktickým výstupom mikroprojektu. V rámci štúdia získate zručnosti, nedoceniteľné kontakty a rozšírite si obzory nad hranice svojich bežných záujmov. Viac o inštitúte sa môžete dočítať na ich stránke.

Zadanie v skratke

Sokratov inštitút sa chce dostať do povedomia širšej verejnosti. Na posledný ročník sa prihlásilo viac ako 80 kandidátov, pričom prijať vedia len 20. Toto teda problém nie je.

Čo im však chýba, je pozornosť širšieho publika, účasť a záujem aj od rôznych iných cieľových skupín, ktoré doteraz o nich nevedeli. Kompletné zadanie si môžete prečítať tu.

Čo sme robili celý deň

Cieľom VISIBILITY je vzdelávať a tohto sme sa držali aj v prípade spolupráce so Sokratovým inštitútom. Okrem toho, že sme navrhli kreatívne riešenie, sme ich naučili spravovať kampane v Google Adwords, nastaviť redakčný kalendár a celkovo content marketingovú stratégiu.

Brainstorming bol dlhý, uberal sa rôznymi smermi, no nakoniec sme si vybrali ideu, ktorá je pre šírenie povedomia o Sokratovom inštitúte kľúčová.

Kreatívne riešenie

Sokrates povedal:

„Ak chceš žiť, uč sa rozumne pýtať, pozorne počúvať, pokojne odpovedať a keď nemáš čo povedať, prestaň hovoriť.“

Sokratov inštitút sa snaží spájať ľudí s rôznymi názormi či hodnotami. Spája ich pomocou dialógu. Práve ten je začiatkom pozitívnej zmeny. Pokiaľ spolu ľudia nekomunikujú alebo vás niekto pri konverzácii odbije typickými vetami v zmysle „Ty o tom aj tak nič nevieš, lebo si žena (gay, mladý, potetovaný, čierny, biely,…)“, konverzácia končí a nedochádza k žiadnemu konsenzu. Či už ide o dvoch jedincov, alebo spoločnosť, bez konštruktívneho dialógu sa nikdy nikam nepohnú.

Slogan:

Vychádza a nadväzuje na slogan Živice „Inšpirujeme k zmene“.

Náš slogan znie „Zmena je v dialógu“.

Vizuál kampane:

sokrates2sokrates1sokrates4 sokrates3

Ďakujem nadácii Pontis za organizáciu tohto skvelého eventu. Práve vďaka takýmto aktivitám sa stáva naša krajina o niečo lepším miestom pre život. Pevne verím, že šancu pomáhať budeme mať opäť o rok.