Ako dopadli prezidentské voľby na internete? Prečítajte si našu analýzu štyroch najúspešnejších kandidátov z prvého kola – Roberta Fica, Andreja Kisku, Radoslava Procházku a Milana Kňažka.

Počet výsledkov vo vyhľadávači Google.sk

pocet-vysledkov

Najviac výsledkov na Google.sk sa vám zobrazí pri premiérovi Ficovi, čo nie je prekvapujúce. S veľkým odstupom za ním je druhý Andrej Kiska. Zaujímavé ale je, že podľa Google Trends sa Kiska začal viac zobrazovať v Google.sk až v júni 2012, pár mesiacov pred tým ako oficiálne oznámil kandidatúru. Hlavne v posledných mesiacoch vyhľadávanosť jeho mena prudko rástla.

pocet-vysledkov

Mesačná vyhľadávanosť vo vyhľadávači Google.sk

Mesačná vyhľadávanosť je priemerný počet vyhľadávaní, ktoré urobili užívatelia za posledný mesiac. Dáta sú dostupné v nástroji Google Keyword Planner. Aj tu bol najúspešnejší Robert Fico, ale rozdiely medzi kandidátmi boli menšie ako pri počte výsledkov.

mesacna-vyhladavanost

Zmienky na internete

V tejto časti sme analyzovali, koľkokrát bolo meno kandidáta spomenuté na internete – na webových stránkach, v diskusiách alebo na sociálnych sieťach. Dáta pochádzajú z nástroja Moz Fresh Web Explorer.

pocet-zmienokAni v tejto časti sa poradie nemenilo. Zaujímavý je vyrovnaný stav medzi Milanom KňažkomRadoslavom Procházkom, ktorý nakoniec získal vo voľbách o 8% viac.

vyvoj-poctu-zmienok

Sociálne siete

Tu sa konečne poradie premiešalo a dominovali dvaja kandidáti – Andrej Kiska na Facebooku a Radoslav Procházka na Twitteri.

Facebook

pocet-fanusikov-facebookTwitter

Radoslav Procházka má dva účty – osobnýoficiálny. Počet followerov sme zrátali.

pocet-followerov-twitterYouTube

pocet-odberatelov-youtube

Webové stránky kandidátov

V poslednej časti sme sa zamerali na porovnanie oficiálnych webových stránok kandidátov. Dáta pochádzajú z nástrojov Moz Open Site ExplorerMajestic SEO.

Najsilnejšiu doménu má Robert Fico. Z pohľadu vyhľadávača Google je najautoritatívnejšia (najväčšie metriky Domain Authority, Trust a Citation Flow). Smeruje na ňu aj najviac odkazov, aj keď väčšina z nich je z jedného zdroja – z oficiálnej stránky SMERu.

Moz Open Site Explorer

porovnanie-domen-moz

Majestic SEO

porovnanie-domen-majesticseo

Vek stránky

Najstaršiu stránku má Andrej Kiska. Prvý obsah sa na nej objavil v októbri 2012. Rado Procházka ju spustil v júli 2013, Milan Kňažko v decembri 2013 a Robert Fico až v januári 2014.

Záver

Presné čísla o jednotlivých kandidátoch si môžete pozrieť v tejto tabuľke.