Dnes potešíme silných marketérov. Analyticko-reklamné novinky vytiahli naraz Facebook, Instagram aj LinkedIn. Plus návrat nemého „filmu…“

Facebook video reklama už aj na externých stránkach

Telka, YouTube, traste sa! Prichádza Facebook s videoreklamou v partnerskej sieti Audience Network. Vďaka FB plug-inom sa dá aj takáto reklama stále dokonale facebookovsky cieliť, takže FB má šancu čo-to z reklamných rozpočtov odhryznúť.

fbad

Videoreklama sa vie zobrazovať rovno vo videu partnera (pred ním, počas neho, po ňom – in-stream) alebo nezávisle popri inom obsahu (in-article). Podporované je aj prehrávanie v aplikáciách tretích strán.

Facebook sľubuje až o 10 % vyšší dosah Audience Network reklám. Či to tak je, si budete môcť vyskúšať už čoskoro na vlastnej kampani.

Instagram bude mať novú analytiku

Teraz niečo pre fanúšikov čísel a pekných grafov. Instagram už testuje biznisové profily pre firemných klientov, súčasťou ktorých bude aj obiahlejšia analytika. Konečne!

Instagramové grafy a čísla sa (prekvapivo) príliš nelíšia od tých facebookových. Neprídete tak o graf aktivity followerov v čase či o ich demografiu. Zaujímavo pôsobí tiež výpis najúspešnejších príspevkov v rôznych kategóriách pre inšpiráciu.

Obrázok @Later.com

Instagramu použiteľné čísla chýbali ako soľ a donedávna sa ani nedalo príliš spoľahnúť na neoficiálne nástroje. Teraz konečne začne ten pravý štatistický boj.

LinkedIn zjednodušuje zadávanie reklamy

Profesionálna sociálna sieť zavádza niekoľko prvkov, ktoré sú známe z iných správcov reklám: ukladanie preddefinovaných publík na neskoršie použitie, lepšia správa ubehnutých kampaní, možnosť až 100 reklám v rámci jednej kampane a nové sociálne akcie (ako like komentára) pri sponzorovanom obsahu.

Do budúcnosti sa chystá ešte možnosť cieliť reklamu podľa dĺžky praxe používateľov siete. Na prvý pohľad nejde o výrazné zmeny, ale kto pracuje s reklamou na LI pravidelnejšie, určite ocení vyššiu prehľadnosť a rýchlosť.

Je budúcnosť nemá? 85 % FB videí pozeráme bez zvuku

8 miliárd pozretí videí denne, 85 % z nich je ale bez zvuku. To súvisí nielen s tým, že bez zvuku sú automaticky spúšťané videá, ale aj s tým, ako Facebook používame. Väčšina prístupov je z mobilov a tam je zvuk často nevhodným spoločníkom.

Čo z toho vyplýva pre značky? Iný prístup ku kreativite. Kým doteraz mohol niesť hlavnú správu voiceover, na Facebooku s tým rátať nemôžete. Keď k tomu prirátame ďalšie zákonitosti FB videa, stáva sa z tohto formátu celkom výzva.

Facebook video z reklamných rozpočtov odoberá stále viac a ak má ísť o dobre investované peniaze, na toto treba myslieť. Inak šéfa nepotešíte.