Reklamy najväčšej sociálnej siete už uvidia aj tí, ktorí ju nepoužívajú. Plus koniec aplikácie Notify, Instagram do tretice a Biblia z emoji.

Facebook reklamy pre nepoužívateľov Facebooku realitou

Facebook rozširuje pole pôsobnosti a tentoraz opäť lezie do kapusty Google. Reklamy v sieti Audience Network sa totiž začnú zobrazovať aj tým, ktorí sociálnu sieť nepoužívajú.

Z platformy FB Ads sa tak stáva plnohodnotný hráč na poli online reklamy. Cielenie reklamy na nepoužívateľov samozrejme nemôže používať profilové informácie. Podobne ako pri Googli, online obraz takéhoto nepoužívateľa sa tvorí z cookies a trackovania online aktivity.

V neposlednom rade sa hodí pripomenúť, že zobrazovanie Facebook reklám si môžete vypnúť, ak viete ako. A to platí pre používateľov aj nepoužívateľov.

Biznisový Instagram do tretice a oficiálne

V minulom a predminulom diele som o novinkách pre firmy na Instagrame písal v štýle „šepká sa.“ Teraz to tu máme oficiálne. Privítajte biznis profily, insighty a promované príspevky.

Instagram s novinkou musel ísť von, aj keď pripravená ešte úplne nie je. Únikov bolo veľa a o nových funkciách sa toho vedelo veľa už dávnejšie. Obecne platí, že kto je kamarát s administráciou FB stránok, ten sa nestratí ani v biznis účtoch IG.

No a teraz zlé správy. Novinka bude postupne vypúšťaná v USA, Austrálii a na Novom Zélande v priebehu najbližších mesiacov, globálne „do konca roka.“ Tak dovidenia v decembri! (?)

Facebook zakilloval Notify

Nielen Google zabíja svoje appky a funkcie. Do tohto levelu dorástol už aj Facebook. Chudinka aplikácia Notify nedorástla ani do pubertálneho veku a jej otecko ju zarezal.

Obrázok @Techcrunch

Ak ste sa s ňou nestihli spoznať (ak nežijete v USA, tak asi teda nestihli), vedzte, že slúžila na real-time spravodajstvo, ktoré sa malo zmestiť do notifikačnej oblasti vášho smartphonu. V novembri bolo okolo nej trošku vzrušenia, ale potom o nej prestal hovoriť aj samotný FB.

Aplikácia Notify bola pokusom o zabijaka Twitteru v oblasti rýchlych informácií. V domácich Spojených štátoch, kde ešte má Twitter akú-takú silu, bohužiaľ neúspešným. Aplikácia skončí bez náhrady, „jej funkcie sa objavia v iných aplikáciách FB.“

Zaujímavosť: Bible Emoji

Pamätáte si na obrázkové čítanie? Obľúbená kratochvíľa z detských časopisov sa v dobe smajlíkov vracia. V prípade Bible Emoji úplne. To si takto na jednu stranu okopírujete obľúbenú časť z anglickej verzie Biblie a na druhej strane vám ju systém preloží do emojovčiny.

Keďže sme v Socialovinkách, spomeniem, že Bible Emoji komunikuje na Facebooku aj Twitteri. A komunikuje veľmi úspešne, zakopol o ňu už nejeden známy technologický magazín.

…a přitom taková blbost.