Dvojku z nadpisu často v tomto seriáli nemáme, ale social sú poriadne, tak nech sa páči. K tomu vypínanie komentárov na Instagrame a nová kampaň Twitteru.

Zarábanie na Tumblr bude jednoduchšie

Cez sponzorov sa na Tumblri dá zarábať aj teraz, ale prevádzkovateľ služby z toho nič nemá… Preto oznámil spustenie reklám pri blogoch. No a aby to nebola viac negatívna ako pozitívna správa, so ziskami z nich sa Tumblr podelí.

A čo je úplne že najpozitívnejšie, ak reklamu pri blogoch mať nechcete, dá sa vypnúť. Samozrejme, potom nebudú ani peniaze, ale s takýmto nastavením môžete fungovať „po starom.“

Koľko percent dostanú autori blogov a kedy príde ostrý štart, sa ešte nevie, Tumblr ladí detaily.

Vypínanie a filtrovanie komentárov na Instagrame aj pre bežných smrteľníkov

Celebrity už chvíľku na Instagrame majú možnosť moderovať komentáre pri svojich fotkách. Obyčajnému ľudu táto funkcia pribudne o pár mesiacov.

Okrem filtrovania a mazania jednotlivých komentárov (čo sa dá už teraz) bude aj ľud mať možnosť vypnúť komentáre pri konkrétnych fotkách. Alebo pre celý účet celkovo, ak máte problémy so spamermi a stalkermi fakt veľké.

No ale takto, na začiatku to s tým ľudom nebude také horúce. Funkciu dostanú najprv účty s „nadpriemerným počtom komentárov.“ Koľko je nadpriemer, to Instagram nepovedal.

No a nové reklamy aj na Reddite

Tumblr nie je jediné sociálne médium s novým typom reklám. Na Reddite si totiž budete môcť zasponzorovať príspevok. Teda, vzhľadom k cene asi nie vy osobne, ale vaša obľúbená značka môže.

Celé to má fungovať „prirodzene“ – Redditor (člen komunity) vypostuje niečo, čo sa značke páči. Značka osloví Reddit so záujmom o promo daného príspevku a Reddit zas vypýta súhlas autora. Ak autor bude súhlasiť, príspevok sa bude objavovať prioritne a zvýraznene na vrchu výpisu postov.

Ako Reddit ustráži, aby značka a Redditor nebola tá istá „osoba?“ Správne, opäť nevieme! Asi nijako. Snáď to nepokazí „ducha Redditu“ a nestane sa z neho inzertný portál. Ale inak, aj Reddit uvažuje nad tým, ako sa rozdeliť o odmenu s autorom promovaného postu.

Twitter už nechce byť sociálnou sieťou, ale platformou pre sociálne generované spravodajstvo

Twitter bol stále trošku v kríze identity. Sociálna sieť? Mikroblog? Spravodajský server? V novej kampani sa chce konečne jasne definovať. A stavia sa v nej do podoby platformy pre sociálne generované spravodajstvo. Politické, spoločenské… Akékoľvek.

twitter

Osobne, myslím, že nech už Twitter v minulosti chcel byť čímkoľvek, práve táto kampaň má k realite a k jeho miestu na trhu najbližšie. Snahy o „druhý Facebook“ alebo „aktuálny YouTube“ boli výstrelom naslepo. Sociálne generované spravodajstvo a koncept See What´s Happening ale môže byť tým pravým orechovým.

Ako sa nová stratégia pozdáva vám?