Výskumy ukazujú, že každý z nás môže rovnakého smajlíka pochopiť úplne inak. Okrem toho Facebook Live Video, koniec 20 % pravidla a pekná kampaň so štvorcovými šejkmi.

Nerozumiete si s niekým? Možno za to môžu smajlíky

Súčasný set emotikonov obsahuje už stovky obrázkov a stále sa rozširuje. Nie je sa čomu diviť, že sa v nich ľudia strácajú a často sa stane, že zle pochopia, čo nimi druhá strana chcela povedať. Dokázal to nedávny výskum.

Ľudia z univerzity v Minnesote v ňom skúmali, ako si rôzni ľudia vysvetľujú smajlíky na stupnici od -5 do 5. -5 bola najnegatívnejšia emócia, 5 naopak pozitívna. Rozptyl výsledkov pri niektorých smajlíkoch bol obrovský.

V obrázku sú hore najrozporuplnejšie emotikony, dole naopak tie najjasnejšie:

Obrázok @Social Media Today

Do všetkého naviac zasahuje aj rozdielnosť zobrazovania emotikonov na rôznych platformách. Ak posielate smajlíka z iOS na Android, dávajte si ešte o to väčší pozor – druhá strana ho môže pochopiť úplne inak, ako ste zamýšľali:

Obrázok @Social Media Today

FB Live video pre všetkých a všade

„Miliarda nových TV staníc“ – aj takto nejako Facebook komunikoval sprístupnenie možnosti streamovať živé video pre všetkých. Dokonca sa pritom nezastavil pri profiloch a stránkach, streamovať môžu aj skupiny či eventy.

Pri ďalších novinkách Facebook trošičku odpisoval od iných sietí (áno, Snapchat). Priamo do videa je totiž možné kresliť, pridávať filtre, smajlíky… Poznáte to.

A ako živé video pretlačiť k ľuďom? Nuž, bude ľahšie nájsť ho a rozoznať, k jeho sledovaniu môžete prizvať priateľov a v neposlednom rade je tu mapa. Veľká interaktívna mapa živých prenosov po celom svete.

Zbohom, pravidlo 20 percent

Je to oficiálne, pravidlo max. 20 % textu v grafike facebookovej reklamy nás navždy opustilo. Pôvodne tu bolo preto, aby nás FB ochránil od balastu v podobe kopírovania printových zľavových letákov na sociálnu sieť. Takýto obsah sa ale asi už začal strácať sám, a tak končí aj toto pravidlo.

Facebook ale neprestal upozorňovať v prípade, že je na obrázku priveľa textu. Dokonca vás za tento čin potrestá a reklamu ukáže menšiemu počtu ľudí. Text v grafike si tak aj naďalej dobre rozmyslite.

Obrázok @wersm

Pekná kampaň: Sonic – #SquareShakes

Jedlo stále vládne Instagramu. Čo ale ak by sa mu dokonale prispôsobilo? Fast-foodový reťazec SONIC to skúsil a priniesol štvorcové mliečne koktejly.

O pomoc poprosili @ChefJacquesLaMerde, ktorý sa preslávil štylizovaním „obyčajného“ jedla do „luxusnej“ podoby a niekoľko ďalších instagramových mágov. Výsledok si pozrite sami:

https://www.youtube.com/watch?v=AgKfH-G-q6E

Štvorcové dobroty si budú môcť objednať návštevníci festivalu Coachella. Ako inak, exkluzívne cez reklamu na Instagrame.