Kozmetické zmeny VISIBILITY na najväčšej sociálnej sieti, ešte kozmetickejšie zmeny Instagramu, štart aplikácie Moments v Európe a „nový YouTube“ od Amazonu.

VISIBILITY na Facebooku v novom

Našim pozorným fanúšikom určite neušlo, že VISIBILITY na Facebooku prišla o slovíčka „- internet marketing agency“ v názve. Už sme jednoducho VISIBILITY, tak, ako sa sluší a patrí. Na prvý pohľad drobnosť, ale kto pozná pravidlá Facebooku, vie, že presvedčiť ho na názov so „všetkými písmenkami veľkými“ zas tak jednoduché nebolo.

Druhou novinkou, ktorá tiež poslúži brandingu, je spojenie našich lokálnych stránok do global page, z ktorého bude profitovať najmä česká pobočka. Okrem toho, že tiež môže na propagačných materiáloch používať jednotný link fb.com/VISI, získala tiež nový názov bez ďalších doplnkov (predtým boli VISIBILITYdigital).

Snímka

Elegantne sme sa tak vyhli schizofrenickému písaniu vo viacerých jazykoch na jednu stránku a zároveň fanúšikovia vždy nájdu relevantné príspevky. To len aby ste vedeli. 🙂

Instagram s novým vizuálnym jazykom

Tak čo hovoríte na nový look Instagramu a s ním súvisiacich aplikácií? Ako to tak býva, tábory sú dva. Tentoraz ale vyhrávajú tí, ktorým sa nový vzhľad Instagramu nepáči. Označujú ho za infantilný, neprajníci.

Instagram vysvetľuje, ako k novému vzhľadu došiel:

Oproti väčšej farebnosti ikoniek ide výzor samotnej aplikácie. Ako som písal v jednom z minulých článkov, v ňom Instagram stavil naopak na šedú, čiernu a bielu.

Facebook Moments bez rozoznávania tvárí smeruje do Európy

Facebookové momentky sa po prepracovaní vybrali do sveta. Zmiznúť z nich musela rozporuplná funkcia automatického rozoznávania ľudí, ktorá bola v rozpore so zákonmi na ochranu súkromia v niektorých krajinách.

https://www.youtube.com/watch?v=i8gKz7aMfAA

Moments slúžia na okamžité zdieľanie fotiek, ktoré majú spoločný dôvod vzniku, ale rôznych autorov. Napríklad: Keď na párty bude nezávisle fotiť Jožko, Janka a Marienka, namiesto toho, aby si fotky preposielali, zazdieľajú si ich v Moments, kde tak vznikne jeden spoločný album „Piatková rozbíjačka“ s fotkami od všetkých troch.

Aplikácia je dostupná pre iOS aj Android.

Amazon chystá konkurenta YouTube

Aj keď to tak v našich krajoch nevyzerá, Amazon patrí vo svete digitálneho šírenia obsahu medzi najväčšie ryby. Trh s videami od malých autorov (volajme ich napríklad YouTuberi) mu ale doteraz prekvapivo chýba.

To sa má čoskoro zmeniť. Amazon (na rozdiel od Facebooku) od počiatku ráta s honorovaním autorov videí. Tí budú dostávať obvyklý desiatok z reklám či z licencovania vlastného obsahu. Tým ide zasahovať do kapusty práve YT.

Len ťažko by sme mohli čakať väčšie rozšírenie služby u nás. Amazonu tu na to chýba používateľská základňa aj infraštruktúra (napr. služba Amazon Prime), ale je dobré vedieť, kam expandovať v prípade, že vám naše hranice prestanú stačiť.