V americkom Seattli sa v týchto dňoch konala jedna z najväčších online marketingových konferencií MozCon. Už tradične na nej odznelo veľmi veľa zaujímavých myšlienok. Rozhodol som sa spísať tie, ktoré ma najviac zaujali. 

Všeobecne o SEO a online marketingu

V súboji termínov vyhráva content marketing nad inbound marketingom.

Podľa Randa Fishkina Google penalizácie pomáhajú bojovať proti spamu, ale taktiež ubližujú marketérom.

SEO v názve pozície sa bude objavovať čoraz zriedkavejšie.

Google skracuje čas návštevníkov vo vyhľadávačoch.

Google bol kedysi vyhľadávač, ktorý zobrazoval reklamy. Dnes je to reklamná platforma s vyhľadávačom.

Robte stránky pre ľudí, ale nezabúdajte na robotov. Stránka musí byť vytvorená tak, aby ju našli a spracovali.

SEO experimenty od Randa Fishkina

Rand Fishkin z Mozu vykonal v spolupráci s komunitou niekoľko zaujímavých experimentov. Tu sú výsledky:

Urýchľuje zdieľanie na sociálnych sieťach indexáciu stránky v Google? Áno, môžu ju urýchliť.

Ovplyvňujú +1 z Google pozície v nepersonalizovanom vyhľadávaní? Nie, iba pre tých, ktorí sú prihlásení.

Môže text odkazu ovplyvniť návrhy vyhľadávania v Google? Áno, ale chce to viac testov.

Stráca text odkazu svoj vplyv pri určovaní pozícií vo vyhľadávačoch? Nie, odkazy s kľúčovým slovom v texte sú stále dôležité.

Ak na stránku odkazujete z viacerých webov a potom odkazy odstránite, tak stránka ani po odstránení nestratí svoje pozície.

Majú nofollow odkazy priamy vplyv na umiestňovanie odkazov vo vyhľadávači? Môžu mať, ale je potrebné urobiť viac testov.

Môže počet vyhľadávaní a počet kliknutí ovplyvniť pozície vo vyhľadávači? V určitých prípadoch áno.

Tvorba obsahu

Ako písať presvedčivé texty?

  1. Poznajte svoje publikum
  2. Píšte pre jednu osobu
  3. Najprv píšte osnovu, až potom titulok
  4. Napíšte viac verzií titulkov a prečítajte si ich nahlas
  5. Vyberte si váš hlavný benefit a umiestnite ho do titulku
  6. Do titulku umiestnite aj váš produkt alebo problém, ktorý rieši
  7. Testujte titulky a vyberte ten najefektívnejší

Svoje najlepšie témy na články využite hneď, nenechávajte si ich na neskôr. Investujte do tvorby obsahu čo najskôr a získavajte si postupne pozornosť.

Zaplaťte za propagáciu svojho najlepšieho obsahu – na Facebooku vytvorte vlastné publikum z vášho newsletterového zoznamu emailov, cieľte na konkrétne profesie, vytvárajte podobné publikum pomocou retargetingu.

Obrázok by mal vzbudzovať emóciu alebo zvedavosť, rozprávať príbeh.

Správanie spotrebiteľov

  • 81% spotrebiteľov je ochotných zaplatiť viac, ak budú mať pozitívny zážitok z nákupu.
  • 70% spotrebiteľov prestane v obchode nakupovať, ak bude ich zážitok negatívny.
  • 64% spotrebiteľov nakúpi po zlej skúsenosti radšej u konkurencie.
  • 85% spotrebiteľov dôveruje online recenziám rovnako ako osobným odporúčaniam.
  • 95% spotrebiteľov zdieľa svoje zlé skúsenosti.

Agentúry a klienti

Ak často hovoríte, že klient to nechápe, tak je to vaša chyba a niečo ste urobili zle. Klient má iné záujmy ako vy.

Pre digitálne agentúry je povinnosťou zmerať (takmer) všetko čo sa dá a získať tak výhodu oproti tradičným agentúram.

Klientovi nereportujte 20 strán informácií, ktorým nerozumie. Vyberte najdôležitejšie ciele, ktoré sa zmestia na jednu stranu.

Nereportujte im zbytočné metriky len kvôli tomu, aby report vyzeral lepšie.

Komunity

Ako vytvoriť dobrú komunitu?

  1. Vytvorte skupinu v skupine
  2. Zaveďte rituály a tradície
  3. Vytvorte zdieľaný príbeh
  4. Podporujte unikátne a zdieľané zážitky
  5. Nepodporujte diskusie, ktoré môžu niekomu ublížiť
  6. Zdieľajte s ostatnými odborné znalosti

V komunitách sú aktívni len tí, ktorí majú pociť, že môžu ovplyvniť skupinu.

Dotazníky

Prečo ľudia klamú v dotazníkoch?

  1. Pýtate sa na citlivé dáta – použite rozsahy
  2. Sú znudení – ukážte im, koľko im zostáva do konca
  3. Nevedia odhadnúť odpoveď – dajte im na výber rozumné rozsahy

Otázky s bodovým rozsahom (napr. od 1 do 7) sú lepšie ako otázky s áno alebo nie. Získame vďaka ním viac informácií o citovom zafarbení odpovede (Si spokojný so svojou pozíciou? Veľmi spokojný – Veľmi nespokojný).

Mobilné SEO

V čom sa odlišuje mobilné vyhľadávanie od klasického?

  • Vo výsledkoch sa zobrazujú iba dva organické odkazy
  • Užívatelia viac vyhľadávajú brandové slová
  • PPC má väčší význam, zaberá viac miesta na obrazovke
  • Vo výsledkoch sa zobrazuje viac obrázkov, videí alebo správ
  • Viac zamerané na lokálne výsledky
  • Viac znalostných grafov (knowledge graph)
  • Štruktúrované dáta sú dôležitejšie

A/B testovanie

Veľká väčšina vašich A/B testovaní skončí štatistickou remízou.

Merajte čo najviac cieľov ako sa dá, ale vždy si určite primárny.

Vždy si ukladajte informácie o teste. Využiť môžete túto šablónu.

Snažte sa testovať na poslednom kroku konverzie, kde je najvyšší konverzný pomer.

Webová analytika

Merajte to, na čom záleží:

Obsah

  • Prečítali si celú stránku?
  • Koľkí z nich komentovali?
  • Kedy sa dostali na koniec stránky?

Ecommerce

  • Kedy si pridali produkt do košíka?
  • Koľkokrát ho pridali a koľkokrát odstránili?
  • Z akého zariadenia urobili posledný krok?

Zaujali vás na konferencii ďalšie myšlienky? Napíšte nám ich do komentárov.